Panaszkezelési eljárás
Ez a panaszkezelési eljárás (továbbiakban panaszkezelési eljárás) tartalmazza a vásárló áltat a mirek bútor online áruházában megvásárolt termékek reklamációjának menetét és feltételeit:
Mirek s.r.o., székhely: Južna trieda 82, Košice, 040 01, Szlovákia
Cégjegyzékszám: 48 286 320
Közösségi adószám: SK2120119914
Elérhetőség: Južna trieda 82, Košice, 040 01, Slovensko
telefonszám: 0036 308 871 126
E-mail cím: info@butormirek.hu
Letölthető: Reklamációs űrlap
1. Milyen hibákért vállalunk felelőséget?
1.1. Mint szolgáltató vállaljuk a felelőséget azért, hogy azt a terméket kapta meg amit megrendelt, valamint a termék hibátlan. Ami azt jelenti, hogy a termék átvételkor:
- a megfelelő mennyiségnek, méretnek és súlynak megfelel
- megfelel a jogi követelményeknek
- a megjelölésnek megfelelő célt szolgálja
- megfelel a megegyezett minőségnek, amit az érvényes jogszabályok az ilyen típusú árukra előírnak
- nincs jogi hibájuk, azaz a termékek nem rendelkeznek harmadik fél általi tulajdonjoggal, valamint a termékek a megfelelő használathoz szükséges dokumentumokkal vannak ellátva.
Továbbá felelőséget vállalunk azért, hogy ezek a hibák a jótállási időn belül ne jelenjenek meg. A törvény által előírt jótállási időn túl nem vállalunk garanciát a minőségre.
1.2 A termék eredeti színe és az elektronikai berendezés kijelzőjén megjelent színárnyalatbeli eltérések nem tekinthetőek a termék hibájának. Ha a termék nem felel meg elvárásainak, a termék átvételétől számított 14 napon belül jogában áll elállni a szerződéstől, az általános szerződési feltételek 8. pontjának megfelelően.
2. Mennyi a jótállási idő?
2.1. Az új, nem használt termék jótállási ideje átvételtől számított 24 hónap, vagy a termékhez kiállított dokumentumoknak vagy további reklám információknak megfelelő hosszabb jótállási idő.
A használt termék jótállási ideje átvételtől számított 12 hónap.
2.2. Ha a termék új termékre való cseréje vagy javítása történt, vagy a termék valamelyik részének cseréje történt, ebben az esetben új jótállási idő érvényes. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, míg a terméket a hiba oka miatt nem tudta használni, vagy amíg a termék javítás alatt volt.
3. Milyen jogai vannak a hibás teljesítés által?
3.1. A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait a Csehországi Polgári törvénykönyv 2099 - 2117 §, valamint 2165 - 2174 § érvényesítheti.
3.2. A fentebb leírtaknak megfelelően a következő jogai vannak:
a) A hiányosságok pótlása
Amennyiben kevesebb mennyiségben adjuk át a megrendelt termékeket, mint a megrendelésben szerepelt, vagy a nem teljes megrendelést kézbesítjük, jogában áll a megrendelése pótlására.
b) Árkedvezmény a megadott összegből
Ha az áru átvételének pillanatában a termék hibás, valamint a jótállási időn belül keletkezett a hiba, az áru eredeti árából árkedvezményt igényelhet.
c) Az áru cseréje vagy a hibás eleme cseréje
Az áru cseréjét vagy a hibás elem cseréjét akkor igényelheti, ha az nem arányos a hiba jellegével (ha nem lehetséges a javítása)
A termék cseréjének joga nem lehetséges, ha csak egy része hibás. Ha a jótállás elbírálása közben arra a megállapításra jutunk hogy a terméknek csak egy része sérült, csak ennek a résznek a cseréje jön létre.
A használt terméknek vagy az árcsökkentett terméknek a cseréjét nem igényelheti. E helyett árkompenzációt igényelhet.
d) Javítás
Ha a termék javítható, joga van az ingyenes hibaelhárításra. Ha a reklamációs eljárás alatt arra a tényre jutunk, hogy a terméket nem lehet megjavítani, haladéktalanul értesítjük önt erről, valamint a reklamáció másfajta megoldását választhatja.
e) Pénzvisszafizetés (szerződéstől való elállás)
Pénzvisszafizetést csak abban az esetben igényelhet, ha:
- hiányos vagy hibás terméket kapott, vagy
- ha nem tudjuk elhárítani a hibát, aminek következtében a terméket nem tudja használni, vagy nem tudjuk a terméket kicserélni (pl. a teméket már nem gyártjuk), vagy
- a terméket javítás után nem tudja rendeltetésszerűen használni az ismétlődő hibák miatt (ugyanazon hiba előfordulása legalább kétszeri javítás után), vagy
- ha a terméken több hiba keletkezik (legalább három hiba egyidejű eltávoítása, melyek közül mindegyik megakadályozza a termék használatát) , vagy
- nem teljesítjük a panasz elbírálásának határidejét/ nem találunk megoldást 30 napon belül a panaszra.
3.3. A visszaküldés vagy a pénzvisszafizetés feltételei (vásárlástól való elállás joga), hogy a terméket olyan állapotban küldi vissza, ahogyan azt átvette. Kivételt jelent, ha:
a) a hiba megvizsgálásának következtében történt a változás,
b) ha a hiba észrevétele előtt hassználta már a terméket,
d) ha a terméket eladta, használta a hiba bejelentés előtt, vagy megváltozott a termék a használat során, ha csak részleges használata történt, akkor visszaküldheti azt a részt ami még visszaküldhető, csak ezért a részért igényelhet pénzvisszafizetést
4. Mikor nem lehet a hibák teljesítését gyakorolni?
4.1. Nem jogosult a hiba teljesítésre, ha:
- ha a termék átvétele előtt már tudott a hibáról; vagy
- ha a sérülést ön okozta; vagy
- ha letelt a jótállási idő.
4.2. A garancia és a hibákért való felelőség nem vonatkozik:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jste je převzali;
- a leárazott termékek věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
- věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).
5. Hogy járjon el a jótállás érvényesítésénél?
5.1. A reklamációt mindenféle halogatás nélkül jelezze, amint a hibát észlelte.
5.2. A reklamációt a cég címére várjuk, ami egyben a cég székhelye is.
5.3. A reklamáció ajánlott menete:
- a reklamáció gyorsabb lebonyolítása érdekében telefonon, e-mailben vagy írásban értesíthet minket;
- ugyanakkor tanácsolt minket értesíteni arról, a hibaelhárításnak melyik formáját választotta, igényli-e a panaszkezelési eljárás során a további hiányzó termékek kiszállítását, árkedvezményt igényel, az áru cseréjét igényli, javítást szeretne, pénzvisszafizetést, esetleg a polgári törvénykönyv alapján meghatározott további jogokkal él;
- A hibás árut küldje el a kitöltött reklamációs űrlappal együtt (utánvétes küldeményeket nem veszünk át) a cég székhelyére, a visszaküldött árut kérem alaposan csomagolja be, hogy a termék visszaküldés során ne sérüljön;
- A visszaküldött termékhez csatolni kell a vásárlást bizonyító dokumentumot, a számla másolatát vagy egyéb más dokumentumot ami igazolja a termék megvásárlását, a kitöltött reklamációs űrlapot a hiba pontos leírásával és a reklamáció kívánt megoldásával.
Ha nem teljesíti a kérelem valamelyik pontját, vagy hiányzik bármelyik dokumentum a fentebbi felsorolásból nem zárja ki a reklamáció pozítiv elbírálását.
5.4. A panasz benyújtásának kezdete a hiba bejelentésének a napja.
5.5. A beérkezett panasz elbírálása azonnal megkezdődik, legkésőbb 3 munkanapon belül. Ezen időbe nem tartozik bele az esetleges szakértői vélemény kikérése. A panasza az esetleges hiba elhárításának feldolgozásával haladéktalanul megtörténik, legkésőbb a beérkezéstől számított 30 napon belül, ha nem történik más megegyezés.
5.6. Ha olyan lehetőséget választ, melyet objektív okokból nem teljesíthetünk (nem megjavítható hibák, vagy a cseréje nem lehetséges), haladéktalanul értesíteni fogjuk. Ebben az esetben a reklamációs eljárásnak másik lehetőségét választhatja.
5.7. Panaszának elbírálása során írásos értesítést kap a panasz benyújtás kezdetéről, tartalmáról és a kárrendezési folyamatának igényléséről. Továbbá (a panasz elbírálása után) visszaigazolást kap a panasz kezelésének módjáról és dátumáról, beleértve a javítás megerősítését és időtartamát, adott esetben az igény elutasításának írásbeli indoklását.
5.8. A polgári törvénykönyvnek megfelelően jogában áll kártérítési költségeinek visszaigénylésére. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy panaszának kártérítési költségeit az írásbeli visszaigazolástól számított egy hónapon belül igényelheti.
Eme panaszkezelési eljárás 2019.01.01.-től lép életbe